Monday, November 1, 2010

Aku kena food poisoning

Wallaweiiiiiiiii............tetiba kena food poisoning pulak rabu malam lepas..

Terseksa jiwa raga........

Muntah...muntah...muntah dan muntah lagi sampai ke pagi..

Muntah terakhir keluar air kaler kuning...wekkkkkk...

Aku stat muntah masa nak tido malam dalam pukul 11 gitu...pas muntah ingatkan dah lega..sekali tak boleh nak tido tu...loya gila...pastu muntah lagi..muntah lagi dan lagi...nasib baik uqael tido..pukul 12 tgh malam tu siap nak g klinik dekat umah..sekali tutp la pulak..padahal sebelum ni dia tulis 24hours..tengok2 tetiba dah bertukar jadi 20 jam ke 22 jam gitu..hampeh sungguh...pegi pulak klinik kesihatan bahagian emergency pun katup....last2 balik umah..nak kuar dari kete pun muntah lagi..

en shahril dah ajak pegi bangi...zahrah..tp kesian pulak uqael tengah tido lena..last2 aku cakap aku tahan dulu..try tido..huhu...tak bape lena pun..siap boleh terjaga pkl 3 lebih pegi muntah...ape kahhhhhhhhh??? huhu...uqael terjaga time malam tu terpaksa kejut en shahril tolong panaskan susu bagi dia minum. Aku dah lembik tahap @$%#%#&^% pangku dia pun tak  larat..

Bangun  pagi tu..en shahril hantar uqael pegi nursery..nasib baik la pakcik tu cuti...(nanti cite nape dia cuti..) pukul 9 lebih tu aku pun gagah la pegi bangi...jumpa doc...dia cakap food poisoning....eh..tak tak....memula dia tanye ingat cam aku pregnant..hahaha..adei la...bila dah kawin, asal muntah je orang kata peknen..hagak-hagak ler...anak baru boleh tegak kepala...hahahaha..

Dah dapat ubat..dapat jugak MC utk 2 hari...yahooooooooo...hahaha...



Banyak la seronok...eh..memang la seronok dpt MC.. tapi still tak lalu makan k..jelepek terbaring je kat hall umah..tak larat nak buat ape2..macam morning sickness masa pregnant dulu perasaan tersebut..makan pun kena paksa..huhu..sungguh tak indah..nasib baik ade en suami yg menemani sepanjang masa...kalau tak, kojol dah aku...

Esoknye baru ok...alhamdulillah..terus balik manjung umah ibunda suami..

sekian cerita tak menarik dari aku..

oh ye...doc kat zahrah bangi tu sangat bessstttttttttttttt...tip top..marbeles...luv u doc..hahaha..(bajet doc tu bace blog aku...)

0 comments: