Wednesday, November 3, 2010

Info Pasal Bersalin di Az Zahrah Bdr Baru Bangi

Ni sekadar nak share info sikit.

Eh jap..kasik gambar aku enterprem masa tgh nak buat CTG...haha




Aku ritu deliver kat Pusat Rawatan Islam Az Zahrah Bdr Baru Bangi.. Gynae aku Dr Noraini. Start check up kat sana masa dah 8 bulan kalau tak silap. Aku memang mintak dengan Dr Noraini walaupun masa survey komen2 orang diorang kebanyakannya guna khidmat Dr Fazlina...Aku pun tak tau kenapa masa tu pilih Dr Noraini...hihihi...

Kalau ada sape nak bersalin kat Az Zahrah, kalau tak silap aku at least kena buat check up 3 x dgn gynae kat situ... tapi kalau tetiba dah nak terberanak sangat and tetiba zahrah ni paling dekat, korang pegi je la.. takkan dia tak nak terima kan..dah nama emergency kan...kalau diorang reject jugak tak tau la..try pegi Pakar An Nur pulak...sebelah menyebelah je...hihi

Komen check up dengan Dr Noraini : OK doc ni...aku takde masalah dgn cara dia..lagipun aku rasa dia tak sebizi Dr Fazlina.. bila aku g check up hari sabtu, Dr Noraini tak penah lewat la. Kalau Dr Fazlina, aku tengok kekadang dia ada emergency so korang kena tunggu lama sikit la..Aku advice kiranya korang nak pergi check up hari sabtu kat sana, sila la datang pukul 8 lebih..amik turn dulu. Kalau datang pukul 9, alamatnya 3 jam la menunggu..sila buat APPOINTMENT KAY!

Masa nak bersalin tu, Dr Noraini memang baik sangat. Dia takde la nak marah-marah bila ko salah push ke ape...dia akan nasihatkan dgn lembut tp tegas..hehe..dia pun bukan jenis yang tergesa-gesa..Alhamdulillah aku dapat Dr yang ok..Ingat lagi pas dah selamat deliver tu dia kiss dahi aku..hihi...sweet sgt..

OK...sekarang meh aku bagitau pasal kos sikit..ingat2 lupe dah ni..

Kos bersalin kat Az Zahrah ritu lebih kurang RM 3800 kalau tak silap...KALAU TAK SILAP NOOOOO...

Nape jadi banyak tu? Ni ha...
  1. Kos bersalin normal+vacum
  2. Kos Epidural (kalau tak silap ubat epi + service doctor lebih kurang rm600 kot) PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT- kalau rs tak perlu xyah gatai p amik..nanti nak push tak rasa perasaan nak push tu..depend pd kesukaan masing2..hehe
  3. Bilik single. standard ke deluxe dh lupa..ni dalam rm150++ kot (dah cek kat resit, bilik aku duduk tu super deluxe RM 175 per nite)
  4. Duduk spital 2 hari 1 malam
  5. Makan minum
  6. Kos Paedtrician and ubat and kos pape yang ada kena ngena dgn baby
  7. tak ingat dah...tapi lebih kurang mcm ni la..
Kos sebanyak itu....hehe...bukan husband aku yg bayar semua rm3k tu...rm2500 company aku al bayarkan lah... so husband kena tambah around rm1k+ je.. sayang TM and en suami..Thanx!! hihi

Diakhiri gambar uqael masa baru lahir..


Sekian...

8 comments:

juelee said...

lain betol muka iman masa br lahir ngan skang ni eh

Fatima Saiful said...

oo..nmpak lawa gak az-zahra nih ek...bley pertimbangkan ke sane jugak.hahaha~Kat Naluri, epidural je rm750...huhuhu~weh, tunjuk aa gmbr bilik deluxe ko tuh~
eh, Din cakap...opismet die dari awal peknen pon bley checkup kat situ.TM cover.just isi borang(mcm p klinik panel).aku berniat gak nk p...tp Din da nk berenti TM..terpakselaa aku membuka buku merah utk menghadapi sbrg kemungkinan.nway, sweet nyer doc ciom dahi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dorin said...

mmg blh nk check dr awal kat ctu.Tp sbb opis aku sblh je dgn klinik, so aku cek kat cni je. Nanti aku letak gambar tu ye take..kalau ada la..hehehe

Huda@Hood said...

weh..lagi murah dari aku!
tapi aku 3 hari 2 malam..bilik ko macam besau je..bilik aku kecik cenonet je..tapi detx dah pesan, kalau nak beranak lagi pasni, beranak Putrajaya sudaaahhhh...
tamaaaaaaauuu..
I nak 1st class!haha

Zeti said...

perghh 3700 mana nk cekau duit..nmpknya beranak kat sepital gomen je la..uhuuh

dorin said...

Hood, tu bilik utk wat ctg je.. bilik yg aku duduk tu nnt aku tgk kot ada gambar..haha..det kan gaji besau..paksa dia simpan duit kalau nak bb lg..hihi
Zeti, kalau tm tak cover aku pn beranak kat gomen je kot..hihi

Sue said...

salam ziarah.. thx for the info. sbb mmg tgh pikir2 nk bersalin kt mana skang ni. 2 anak yg dulu kat gomen je. yg ke 3 ni mcm nak ke azzahrah, tp kena byr sndiri la. bajet2 juga ni. heheh...untung u kan company cover jugak.. maybe kalo tak amek epi, takde vacuum.. kos tak sampai 3k la kan. ermmm bole dipertimbangkan gak ni. thx ye!

Anonymous said...

salam ziarah..
tiba2 terjumpa blog awk ni..kebetulan plak sy pun sblm ni pernah bersalin kat azzahrah masa anak 1st taun 2008 dlu, n dgn doc noraini jugak..n opis TM jugak yg cover..dlu sy kena caj 2700+..sbb kena induce 2 kali, n stay 2 mlm..amik bilik utk 2 org..so murah la sket..skrg sy tgh tggu masa utk bersalin anak ke2..asalnya sy checkup n plan nak bersalin dgn dr noraini ni jugak..tp disbbkan 1 hal yg sy tak puas hati, sy terus tukar nak bersalin di annur..so tak jd la nak bersalin kat azzahrah.. sgt kecewa dgn dr noraini kali ni..checkup pernah postpone sbb dia cuti, lps tu haritu dia cuti ganti dgn doc lain..& yg plg sy tak puas ati, dia reject sy utk checkup sbb sy lmbat..checkup abis kul 6 ptg,sy smpai kul 5, ada 6 org lg..padahal apa la salahnya tmbh sy sorg je,masuk bilik jumpa dia tak smpai pun 5 minit kdg2 tu..tp ni dia reject n mtk sy buat appoinment lain..penat sy dtg jauh dr opis ke sana utk checkup..hmm..so disbbkan hal tu sy terus tawar ati nak jumpa dia lg..maybe sy tak marah sgt kalau dia reject 4/5 org ..ni sy sorg aje.. hmm..