Monday, November 15, 2010

EBM Frozen

Nak story........EBM frozen is much better than a formula milk!!

haha..tetiba je...

Untuk aku yang hantar anak ke nursery, memang aku ada bagi frozen EBM jugak sbb nak rolling stock..

Buat pengetahuan kamu..aku akan turunkan frozen EBM dari freezer ke fridge bahagian bawah tu pada malam sebelumnya.. biasanya dalam pukul 9 mlm aku/en suami akan keluarkan. Kekadang aku lupe..tu yg en suami tolong keluarkan.

Letak frozen EBM kat peti ais bawah macam ni :



nampak tak kat mana aku letak?? hihi..

OK...?? Pagi esoknya dalam pukul 6 pg, dia tak cair pun.. tapi dia dah tak keras macam air batu lagi.. dia lembut sikit macam eskrim..rupa dia jd macam ni bila aku korek2 guna sudu..



Paham tak? Lepas tu boleh la masuk dalam botol susu...nak kena tunjuk jugak ke?? hmm..nasib baik aku tengah rajin ...jd ade gambar kalau korang tak dapat berimaginasi..



OK..tu la rupa dia bila dh masuk dalam botol...pastu tutup, bawa p nursery. Siap.... dah p main jauh2..

tu je aku nak cite...

***bau susu frozen ni memang agak tak best la..macam hanyir+tengik sikit pun ye jugak la..tapi rasa still ok. don't worry kay.susu frozen tahan selama 24 jam lepas kte turun kan dari freezer ke tempat sejuk biasa tu.. Pandai-pandai la ye..

daaaaaaaaaaaaa....





2 comments:

Ainul Mustafa said...

norina, kt nursery dia cairkan ebm guna apa? air suam ke? ke guna warmer???? ko hntr anak ko kt nursery mana??? TM kah???

dorin said...

ainul, aku bg warmer kat nursery. kalau kat umah, aku pakai ayor panas je. Anta bb kat nursery kat umah..nnt ko nk anta kat TM ek?